Stallkväll!

Fredagkväll i stallet som vanligt. Red Szum först, samtidigt som Malin red Oliven på banan. Det är något som jag tänkt att vii måste träna på, att vara flera på banan samtidigt för han har lätt tappat koncentrationen i de lägena tidigare. I kväll var det inga problem, jag började att jobba honom från marken och sedan red jag. Han drogs sig litemot Oliven någon gång men annrs var det fullt fokus på mig. Däremot var han en segpropp, vilket han ofta är på banan så i traven avände vi Oliven som draghjälp!
 
Sen red jag Ellen, även hon dressyr på banan. Jag tycker att vi kommer lite längre för varje gång, men nog finns det mycket kvar att jobba med. Vi jobbar med ramen, stödet och med att få bakbenen att sitta i hop med framdelen... Vi har ju jobbat mycket med att flytta undan för innerskänkeln, ut mot yttertygeln, i dag växlade vi det med att jobba med vändande hjälper. Då skrittade vi på lite fyrkant och vände för ytterhjälperna med rak hals, låter enkelt men det är inte alltid det!
 
Nu ska det laddas inför morgondagens hoppträning, fast egentligen är jag nog laddad så det räcker! Det ska bli så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0