Spik i foten!

Kanske inte riktigt spik i foten men väl en spik i däcket...
 
Dagens stora happening var hoppträning med Taggen, men i vanlig ordning så hann jag med lite innan dess också! Började med att rida ut på Peppe, han fick gå själv och han tyckte nog det var spännande då vi red en sväng däe det fanns lite mer att titta på! Han är ju inte rädd för det utan mest nyfiken och vill kolla in allt! Pigg och glad var han och lite galopp blev det också på hemvägen!
 
Sen var det dags att koppla på släpet, och som tur var kollade jag luften i däcken. För då upptäckte jag att det satt en spik i ett av däcken! Det är ju inte så bra, men som tur var fick jag snabb assistans och hjälp att byta däck så Malin och jag kom i väg som planerat. Träningen gick väl sådär... Taggen var rätt spänd i början och det kändes inte alls så bra, en massa bakutsparkar och stök, men när vi hoppat en stund så släppte en nog en del spänningar hos både mig och Taggen och då gick det bättre! Men nog har lite lite att träna på...
 
När vi kom hem igen så red jag först Szum på slingan, det gick riktigt bra i dag och vi kunde trava riktigt mycket utan bus och stök. Avslutade med att rida lättare galoppintervaller med Räkan på slingan. Hon var nog också rätt laddad för även hon bjöd på lite skutt och bus! Men en ganska bra rid dag trots att jag red lite dåligt på träningen, nu efter en sen middag och inttag av hästarna är jag rätt trött och dör nog lite i soffan!
 
Eftersom kameran var hemma i dag så fick det bli mobilbilder, och dom blir ju så små. Ni får ta fram glasögonen!
 
Oliven och Taggen gosar lite efter avslutad träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0