Ridlärardag!

Till slut kom jag så i väg på Ridlärardagarna, en kurs för ridlärare level I-III som man ska gå minst vartannat år. Men det började ju strula för mig redan igår när bilen gick sönder, så förstå min förtvivlan när jag inte ens nått landsvägen förrän romslampan började lysa på Malins bil som jag lånat! Som tur var så löste det sig enkelt med bromsolja och hjälp av Malin snälla pappa. Och eftersom jag var ute i god tid, för en gångs skull, så blev jag inte ens sen!
 
Dagen har innehållit mycket diskussioner och information, det mest med inriktning mot ridskola, men även om jag inte jobbar på ridskola så tycker jag det är väldigt intressant så dagen har varit givande. Vi fick även lära oss mer hur vi ska möta media och pressen vilket ju är väldigt intressant för mig som egen företagare, och något som jag (och många med mig) behöver bli bättre på. Sen är det ju alltid inspirerande och intressant att träffa andra ridlärare och kunna prata och dela erfarenheter.
 
 
Hemma igen så tömkörde jag Ellen på banan, över bommar. Jag använde bommarna för att kunna få ut steget lite på henne och det var inte helt enkelt tyckte damen, jag tror faktiskt hon tyckte det var rätt jobbigt i dag. Nu är planen att göra samma sak i morgon för att sen nästa pass jobba likadant men uppsuttet. Så ser planen ut i alla fall, kan ju hinna ångra mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0