Redan i morgon!

I dag klev jag upp i hyfsad tid för att hinna rida innan en planerad Sundsvallsresa, men när jag hade ridit så var jag less och hade tappat sugen på att åka så jag blev hemma. I stället blev det lite kaffedrickande hos grannen, kakbak, klippning av gräsmattan, tvättning av hästtäcken och städning. Sen ägnades halva natten åt fika och surrande. Alltså helt okej semesterdag!
 
Jg red en sväng med Räkan först, vi skrittade och travade lite i dag och hon var pigg och glad. Sen kom Malin och vi red ut med Oliven och tanten, tanten var hysteriskt pigg och tyckte turen gick i alldeles för lågt tempo. När vi kom tillbaka var hon genomsvettig medan Oliven knappt var fuktig under sadeln, han tyckte nog det var en soft tur medan tanten hade laddat så mycket hela tiden. Avslutade med att longera Lillan lite innan Malin hjälpte mig att sitta upp och så gick vi en liten sväng, nu har vi checkat och repeterat så nu är det dags att börja rida på riktigt! Det ska bli roligt! Hann även göra om stonas hage lite så nu är den ännu lite större! 
 
I morgon väntar mer ridning och lektioner, kanske bäst att sova nu för det har ju redan hunnit bli i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0