Midnatt!

I morgon är det ridläger igen, nu är det snart midnatt och jag precis klar med alla teoripapper och all planering. Varför blir det alltid så att jag sitter sista natten? Hoppas i alla fall på att allt är packat och planerat.
 
I morse lastade jag in Actrice och Lillan för att åka till Ammer. Där red jag på den stora utebanan som var fin efter nattens regn. Började med Lillan, longerade lite först, passade på att jobba galoppen i lina när underlaget är bra. Red sedan lite, travade över bommar och svängde lite. Hon är lite försiktig och försynt, men hon skötte sig utmärkt i dag. Bränslet tog slut rätt snabbt, vilket det ju lätt gör på bäbishästarna, speciellt när man åker bort med dom, så jag red inte så länge. Sen var det tantens tur. Efter lite uppvärmning så hoppade vi lite, vi hoppade bland annat kombinationsom förberedelse för tävling. Det är verkligen en självförtroende kick att hoppa den hästen. Om jag tvekar eller börjar backa av mot något hinder så ruskar hon bara på sig och hoppar av ändå, så härligt! 
 
Skyndade mig hem efter att jag lastat ur hästarna, duschade och drog sedan till Sundsvall för lite shopping. Nu blev det väl ingen överdriven shoppinghets utan jag kom hem med ridskor, en mockgrep, insektsmedel (sommaren är väl inte slut än?), plastkorgar, hinkar och lådor av olika slag och en bakform. Och säkert något mer som jag glömt. Har nu planerat ridläger för fullt så ögonen går nu i kors. Ska bara hitta en bra bild på Jan Brink, sen ska jag sova!
 
Lillan efter dagens ridpass!
 
 
Lillan spanar in en sockerbit!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0