Kurragömma!

Åkte tidigt i morse ner till betet med transporten då det återigen var dags för dräktighetskontroll för Räakn. Men innan jag tog in henne så kollade jag till dom andra och sprayade på insektsmedel. Grabbarna var inga konstigheter, Taggen låg ner och klev då inte upp utan jag fick spraya honom liggandes... När det var Actrice tur och hon såg att jag var på väg till henne så drog hon järnet! Flera vändor fram och tillbaka i hagen innan hon ställde sig bakom en buske och sneglade lit epå mig, precis som ett barn som leker kurragömma! När hon såg att jag tog in Räkan kom hon fram igen, tror det var en tant som inte hade någon större lust att åka i väg i morse!
 
Blev många timmar i bilen, först ett par timmar dit, lastade ur och ultraljudade Räkan vilket tog typ 5 minuter, sen lastade jag in henne igen och ett par timmar till hem. Ni må tro jag var trött sen! Men räkan är nu dräktig på 28 dygn och allt ser bra ut, så roligt!!
 
På eftermiddagen red jag ut Szum en sväng, i dag blev det en lite lugnare tur med mycket klättring. Szum var i dag mer laddad än istadig, även om han provade att backa lite när vi skulle gå i väg, sen var han mest spänd och på tårna. På kvällen hade jag några riktigt roliga lektioner, fina hästar och bra ridning! Efter att ha klippt gräsmattan så slög shoppingdjävulen till så nu har jag beställt mig en ny ridhjälm -vilket verkligen var på tiden!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0