Kafferep!

I dag hade väderprognoserna visat på regn, men som tur var hann jag rida innan det bröt ut. På dagen var det sol, varmt och en massa bromsar! Red först galoppjobb på Taggen, sen lite dressyr med Actrice i skogen och avslutade med Szum. Dressyren med tanten gick väl sådär, jag tycker att jag förstår hur jag ska jobba henne men det är inte helt lätt att få till det! Jag försöker verkligen rida henne framåt och på så sätt genom kroppen och fram till bettet men vi hamnar lätt i ett läge där allt går uppåt i stället för framåt. Korta stunder hittar jag läget framåt och formen jag vill ha, men det är ännu bara korta stunder. Både hon och jag var ordentligt svettiga i dag men hon kändes jättefin när vi travade av på hemvägen, då var vi verkligen i rätt läge och fin form, så jag tror jag är på rätt väg i alla fall!
 
Szum reds ut själv, han stannade och backade flera gånger och försökte vertyga mig om att vi skulle gå hem. Efter femte eller sjätte tvärniten, och försök att backa ner i diket eller vända hem, så gav han sig och när han ger sig så släpper allt och han blir supertrevlig att rida. Vi kunde galoppera två gånger, fin galopp med bra bjudning, innan vi vände hemåt. Jag kan verkligen inte förstå varför han ska tjafsa så mycket när han har så himla lätt för sig egentligen?!
 
På eftermiddagen hann jag bara slå ner första hagstolpen i marken så började det regna! Hann så klart bli genomblöt innan hagen var klar, men det är ju skönt att ha det gjort. Tycker ni att jag stängslar mycket?? Det tycker jag med!! Men det är ju lika för alla som har lite häst, bara att gilla läget!
 
Fick ett litet ryck på kvällen och gjorde en kaka som tog 2,5 timme att färdigställa! När jag väl var klar med kakan så hade jag inget fikasällskap men det löste sig snabbt och vi var ett helt gäng hästtjejer som fikade gofika här hemma i kväll, och tittade på mina kattungar som nu är 10 dagar! Funderar ni varför kakan tog så lång tid? Man skulle koka en burk med kondenserad mjölk till kolasås, det tog tid -men det var det värt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0