Jobbdag!

Har haft en riktig jobbdag i dag! men började med det roligaste, nämligen hästarna! Hjälpte Malin att lasta på morgonen för hon skulle i väg på tävling. Åkte sedan ner till betet och red Szum. Han gick i väg från de andra hästarna i dag utan minsta tvekan, alltså en bra början, men när vi sedan skulle rida i genom en massa sly sa han stopp! Dock insåg han, efter att ha backat ner i diket bland sly och ris, att stigen nog ändå var bättre och vi kom fram till vändplanen. Där finns det lite buskar som man kan styra och vända runt, jättebra träning tycker jag -helt menigslöst tyckte Szum! Efter vi jobbat, alldeles för länge enligt Szum, med volter och åttor runt buskarna så red vi hem och trots att Szum var laddad på hemvägen och försökte bocka några gånger tycker jag ändå det gick rätt bra. Inget mvg i dag men godkänt!
 
Jobbade sedan på Ica, även i dag till klockan 16 innan jag åkte i väg och hade hoppträningar. På hemväg stannade jag och åt lite go mat som sen middag, det hade jag nog förtjänat!
 
Lurig kille den där szum!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0