Galopp!

Blev en liten sovmorgon i morse, hästarna fick gå ut strax före 8. Sen åkte jag i väg och red en häst, och hade en lektion. I eftermiddag har jag sedan kört galoppprogrammet med både Räkan och Taggen. Räkan var ju lite svullen i ett ben i torsdags men det har gått ner och jag tyckte att galoppprogrammet var ett bra sätt att dra i gång på igen.Gjorde lika med båda hästarna, longerade först några intervaller och gjorde sedan de sista uppsuttet. Med Taggen lade jag fram en bom som vi galopperade över. Det gjorde att det dels blev lite mera intressant för oss båda och bommen är ett bra sätt att kontrollera galoppkvaliten. Om man inte kommer helt idealt på bommen och tappar galoppen så hade man inte så bra galopp, om man däremot kommer lika men hästen rättar sig och håller galoppen så var galoppkvaliten bra! Taggen kändes jättefin att rida i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0