Frostigt!

Återigen bättre temperatur ute, -17 grader när jag vaknade och bara -10 grader nu. På förmiddagen red jag Räkan och Taggen här hemma, Räkan fick gå ett lätt dressyrjobb först och sen rulla lite över ett lågt räcke på volt. Jag tycker det är en jättebra övning när man börjar hoppa igen efter uppehåll. Hon kändes fin och avspänd. Taggen fick gå galoppprogrammet, först i lina och han kickade mycket och gick i korsgalopp de första intervallerna, misstänker att han hade lite träningsvärk sen träningen. Dock inga problem de sista intervallerna som vi gjorde uppsuttet, även han fick hoppa några språng över det låga räcket under den sista intervallen.
 
Sen åkte jag till Sollefteå för att besöka kiropraktorn igen. Det var inte roligt att köra dit, fick stanna och skrapa bilrutan 6 gånger på vägen dit! Det bara frös igen och det var nästan underkylt regn trots att det var -14 grader ute! Men nu behöver ajg inte besöka kiron på en månad, om det inte händer något oförutsett. Måste i alla fall säga att det blivit stor skillnad på kroppen!
 
På kvällen red jag Szum. Vi jobbade ordentligt från marken först, i dag mycket med att han ska gå i från mig och inte trängas eller gå mot mig. I ridningen så skrittade vi bland annat på en liten åttvolt över två bommar i skritt. Blev några kortare travsträckor också, duktig Szum-Brum!
 
Jag och Räkan efter dagens ridning. Hade alldeles för mycket kläder på mig, ingen risk att jag frös. Båda två var helt frostiga efter ridpasset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0