Vilket väder!

Märkligt väder i dag, först aprilväder med oväxlande regn och sol, och nu i kväll är det storm!
 
Red på förmiddagen, började med Räkan. Vi red bort till grannens lägda och trimmade lite dressyr. Trots att det töat så hårt de sista dagarna var det lite för mycket snö för att det skulle vara perfekt underlag för dressyr men hon fick sig ju ett ordentligt jobb i alla fall. Jobbade på volt och åttvolt och med övergångar, och galoppen kändes riktigt bra, roligt att dressyra med henne när hon är så pigg och framåt! 
 
Sen var det Peppes tur att göra samma sak, men han fick börja med en liten uteritt på vägen till lägdan. På den lilla turen hann vädret ändra sig flera gånger, när vi red i väg var det sol och efter några minuters ridning började det regna och blåsa upp rejält. Vi var mitt ute på ett kalhygge så det tog i rejält och regnade på tvären, som tur var brydde sig inte Peppe om det -han är så cool! Och innan vi hunnit fram till lägdan där vi skulle dressyra var det sol igen. Så härligt att rida i den vita snön, i solen och på en pigg och fin häst! Vi dressyrade några minuter och han var jättefin, bjöd bra och fin i formen. Gissa vart jag kommer jobba dressyren med honom framöver?
 
Sist ut var Szum som fick gå tömkörning i snön, även han obbade på bra och han är ju så fin! Sen åkte jag till Sundsvall en sväng, och även fast jag tror jag var i varenda affär som har hästgrejer så kom jag inte hem med något roligare än strumpor (5 par!!), handskar (2 par -det är vinter än!), grindhandtag och en grimma. Ingen upphetsande shopping alls. Under tiden jag var i Sundsvall hade det blåst upp ordentligt och när jag kom hem mötte jag grabbarnas vattenkar på uppfarten. Lär bli en natt med dålig sömn, är svårt att sova när det blåser så att man tror att taket ska lyfta! 
 
Cool kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0