Szums januarimål!

Nu är ju januari över och det är dags att summera de mål jag satte upp för mig och Szum. Jag ahr ju inte riktigt klarat av alla än, men de får väl bli februarimål i stället!
 
Här är våra mål för januari och hur jag tänkt kring dom!
 
Påbörja galopparbete i töm!
Tanken var att lägga in lite galopparbete i tömkörningen för att förbereda den uppsuttna galoppen som det är dags för framöver.
Detta har vi jobbat med flera gånger så detta mål kan vi checka av!
 
Travarbete på banan!
I slutet av december hade jag ju bara travat korta sträckor så tanken var att kunna trava lite mer och få till lite mer arbete i traven.
Detta har vi klarat av till viss del. Vi har jobbat mest med övergångar till och från trav men har travat lite längre bitar med. Problemet är att min bana lutar lite och i nedförslutet har Szum lite svårt med balansen, därav våra kortare travsträckor. Så jag ger oss med tvekan godkänt på denna punkt!
 
Prova trav ute!
Tanken var att jag skulle ha provat på att trava någon kortare sträcka ute.
I dag travade vi en pyttebit, så vi är på gång. Tycker nog vi kan få ett halv godkänt i alla fall!
 
Trava över bommar!
Det här målet kom jag på i mitten av månaden när jag tyckte det gick så bra för oss och vi jobbade mycket med travbommar i töm.
Men vi har bara skrittat över bommar än, så har får ej godkänt och vi tar med oss detta mål till februari.
 
Februaris mål!
Trava över bommar!
Nu har jag en månad till på mig att klara detta!
 
Mer "riktiga" uteritter med mer trav!
Med riktiga menar jag lite längre sträckor och lite längre från gården. Hittills har vi ju hållit oss mest kring gården. Och givetvis med mer trav ute.
 
Rida honom i olika miljöer!
Som en förberedelse för att kunna åka på träningar och liknande framöver. Jag har ju försökt göra det lite redan men nu ska det bli ännu mer av detta!
 
Då får vi checka av detta om en månad igen och hopaps att jag nått mina mål!
 
Jag och lilla Szum-brum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0