Fel fokus!

I dag var det tidig morgon för att åka till Ammer på hoppträning med Taggen. Tycker det var en bra träning med bra övningar, dessutom kändes Taggen jättefin på hinder i dag! Men jag konstaterar återigen att jag lätt hamnar i negativa tankar och får fel fokus på träningarna. Så fort det är någon som tittar, eller fler hästar i ridhuset, så rider jag sämre. I stället för att fokusera på min egen ridning så tänker jag på hur dåligt jag rider och hur bra alla andra hästar går! Jag blir försiktig och rider mesigt, och då blir jag ännu mer irriterad på mig själv. Ingen bra tankespiral! Det var lika i dag, hela framridningen tänkte jag på hur dåligt det kändes och hur fint de andra hästarna red, men som tur varfick jag lite jävlar annamma över mig sen när vi började hoppa och då gick det mycket bättre! Det här behöver jag jobba på! Tyckte även jag hittade en del grejer i markarbetet som jag behöver trimma, är i alla fall nöjd.
 
På eftermiddagen red jag Peppe på slingan, kändes bra och vi galopperade fler gånger. Först galoppen blev det lite bus, perfekt då att bara kunna styra ut i snön, sista gloppen däremot kändes riktigt bra! Tror det koomer bli en fin pålle av honom! Longerade även Szum som nog hade glömt bromsen hemma i dag, full rulle! Han fick avsluta att hoppa några språng över ett litet räcke i linan, inte så tokigt faktiskt -speciellt inte de första sprången. Nu är juag helt slut och trött så kvällen kommer spenderas i soffan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0