Avverkning!

I dag drogs avverknigen hemma hos mig i gång! Det har varit på gång länge, skulle ju egentligen bli av redan i fjol men då kom stormen Dagmar och de hade inte tid med min skog. Jag var väldigt nervös hur hästarna skulle reagera när det började, och jag var glad att det började i dag när jag var hemma hela dagen. De började ju köra precis bredvid Räkan och Szums hage, och tog det som var runt gården och huset först. Och visst var hästarna lite stökiga i början, i alla fall Räkan och Szum. Trodde nästan Szum skulle dra ut ur hagen när de började ta ner träden, men han lugnade sig förvåningsvärt snabbt. Däremot har Räkan varit lite stressad under dagen. Hon har använt sin vanliga problemlösning som struts, dvs syns jag inte så finns jag inte! När jag precis hade köpt henne så stoppade hon konstant huvudet i snön så fort det blev något, precis som en struts, i dag löste hon problemet genom att gömma sig i huset! Det känns lite konstigt när alla träd försvinner och det blir öppet, helt plötsligt bor jag inte i skogen längre, men jag tror det blir bra! Och det är ett steg i rätt riktning mot min nya gård och anläggning!
 
Det har varit lugnt på ridfronten. Men jag passade på att rida Peppe när skogsmaskinen tog rast. Han fick i dag gå ut en sväng själv, red på nersidan i snön och han var så duktig. Avslutade med att ta ett par galopper på slingan, sen var han jättetrött! Taggen fick gå galopp programmet, och han var jättefin i dag!
 
Nu blir det spännande att vakna upp i morgon till en helt ny utsikt!
Avverkning pågår!
 
Räkan har gömt sig i huset!
 
Så här stressade var grabbarna över avverkningen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0