Spöregn!

4 plusgrader och regn är aldrig roligt men i december, med en vecka kvar till jul, är det faktiskt fruktansvärt! Kan det bli någon vinter snart? Känns som vintern kommer att dyka upp i februari och då i stället vara till maj eller något sånt. Återigen är hela gården som en skridskobana och allt vinterföre är borta, så tråkigt! Och när ska det bli någon snöpulsning tro? Förutom att det är tråkigt och svårt att träna hästarna så förlorar jag mycket pengar på att det inte är några ridlektioner pga att kunderna inte har något underlag att rida på. Så jäkla trist! Jag är ingen ridhusmänniska men denna vinter har jag verkligen önskat att jag hade haft ett (trots att jag är så nöjd med min bana...), och helt plötsligt fick mina ridhusdrömmar mer liv. Tyvärr är det väldigt dyrt att bygga ridhus och för det krävs en betydligt större verksamhet än jag har i dag, men det skulle göra att jag inte var lika beoende av vädret som jag är i dag.
 
Tänkte rida i kväll efter jobbet, men när jag var på väg ut genom dörren såg jag hur det spöregnade ute och då bestämde jag mig för att stanna inne. I stället blev det lite kontorsjobb och takmålning. Jag ska snart måla sista omgången på taket, så då kan ajg börja med väggarna i morgon. Har även i ett svagt ögonblick lovat att hoppa in några timmar på Ica i morgon, det är lite lätt julrörigt där. Dessutom ska bilen besiktas och några hästar ridas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0