Rida som Kyra!

Kommer ni ihåg när jag hade varit på Jan Brinkclinicen och sedan tänkte att jag skulle rida som Jan Brink? I kväll har jag försökt rida som Kyra!
 
Det var Szum som fick äran att ridas, jag försökte väl inte att rida som Kyra men jag försökte jobba med det hon sa, framförallt angående sitsen. Hon pratade bland annat om hur man skulle göra med skänkeln för att inte klämma, något som ju Sara tjatat på mig mycket om med Szum och som verkligen gör skillnad på honom, och att man skulle "skumpa i takten". Så i dag ägnades en hel del tid åt att bara trava runt på spåret och koncentrera mig på att inte klämma, eller som Kyra sa att frigöra skänkeln, och på att skumpa. Jag kan lova att det skumpar på Szum! För hans del var det nog rätt bra jobb, han hade mycket spänningar i kroppen och huvudet så det var lämplig inledning att bara trava utan krav, efter det hade han slappnat av mycket och vi kunde jobba lite med annat också. Szum är ju som han är men han är faktiskt väldigt rolig att rida, ju bättre ajg rider desto bättre går han men man måste ändå hela tiden ha huvudet med sig. Det är en skör lina att inte jobba honom för mycket eller för lite, och att sätta lagoma krav. En utmaning helt enkelt! Är för övrigt nu ett år sedan jag köpte honom, det har gått fort och det känns som det fortfarande är mycket jobb kvar, men lite framsteg har vi ju gjort. Får försöka tänka på hur länge ajg bara kunde skriita runt utanför boxarna...
 
Finaste Szum-Brum förra vintern!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0