Julhandeln!

Jag är verkligen glad att jag bor på Brännan och inte i en stad. I dag har jag varit på Birsta och julhandlat lite och jag höll på att få panik av alla människor, alla bilar och all hets! Men jag har i alla fall handlat julklappar, både till mig själv och andra, ätit julbord på Ikea, vilket jag inte alls gillade (hade jättelåga förväntningar och blev ändå besviken!) och fått nog av julhetsen på ett par timmar. Till mig själv köpte jag en fleccetröja (billig på Hööks), strumpor, pannlampa, katttåliga lampor (alltså lampor utan tyg som kan bli varmt och börja brinna om de rivs ner) och mer färg till min hall. Och så hämtade jag även en häst på hemvägen!
 
Det kan ju vara för det faktum att jag hade med mig släpet som jag tyckte det var jävligt med bilar i Birsta? Jävlas fick jag ju i alla fall göra när jag skulle i väg i morse, släpet hade frusit ordentligt fast och det är inte helt enkelt att lösa ensam. Men med en massa vilja, svett och tårar, samt lite hjälp av koande vatten och 5:56 så fick jag loss släpet och fick upp alla spännen och hakar, jag hatar släp på vintern! 
 
I alla fall så har jag hämtat Lucky Day, en 10 årig valack som ska vara här för igångsättning. Han verkar väldigt cool och trevlig så här långt, det ska så klart bli roligt att jobba med honom. 
 
Nu väntar fyra arbetsdagar på Ica innan jul, även om det inte är samma julstress som i stan så lär jag nog få känna på julhandeln där med, men det är roligare när man jobbar än när man försöker handla själv. I helgen ska även mina pållar sättas i gång igen efter sin minivila, så nog finns det att göra och det är tur för jag blir ju så rastlös annars. Nu får vi se om jag målar lite till i kväll eller om det bara blir att va lat i  kväll, är rätt trött efter hemresan i dimma!
 
Lucky!
 
Köpte en adventsstake till mitt nya hus, så nu blev det lite jul där med! Känns som jag ahr grannar när det lyser i det huset också. Gäller att hålla byn levande!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lizen

Hej hej! Va kul att du fått en ny häst att arbeta med. :-) Ska bli kul att följa.
Men nu har jag ju en fråga, ska den pållen sättas igång efter en skada eller har den bara haft en längre vila?
Funderar såklart på min egen häst, hur jag bäst sätter igång honom sedan när jag kan börja rida igen. :-)
Ha det så bra och God Jul på dej och alla djuren!!!

Svar: Den här hästen har inte varit skadad men är mest bara skrittad den sista tiden av olika anledningar, han är lite rund om magen och behöver komma i gång lite mer ordentligt!
Tror säkert det kommer gå bra för dig att sätta igång din när det är dags, då behöver ni ju båda ta det lugnt i början så det kommer säkert naturligt. God jul på er också!
Pernilla Engström

2013-12-20 @ 07:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0