Utmockad!

Det känns som jag inte hunnit något alls i dag, men när jag tänker efter har jag ju fått lite gjort i alla fall!
 
Efter en lite seg morgon så började jag att mocka ut bäddarna ur uteboxarna, trots att jag inte hade allt kvar så gick det ändå segt. Det tar verkligen mycket längre tid är man tror! Fick avbryta det jobbet för att förbereda hovis besök med att köra hem Taggen i transporten och sen rida hem Szum. När hästarna var skodda så blev det en matpaus, vilket nog behövdes eftersom klockan nästan var 18.00.
 
På kvällen kom Linda, vi skrittade först ner Taggen och Szum till betet igen innan vi red ut på Räkan och Lillan. Lillan tyckte nog att det blev en jobbig tur, en farlig sten att gå förbi, ojämn terräng och massor av sly att ta sig i genom, man skulle styra runt buskar och dessutom galoppera på hemvägen. Hon var rätt trött innan vi var hemma igen, men hon har verkligen slappnat av och nu börjar bjudningen komma lite också. Kommer bli en trevlig ridhäst av henne, och jag tycker ju att även dressyrhästar behöver lära sig hålla reda på fötterna och ta sig fram i terrängen!
 
I morgon fortsätter städningen av uteboxarna, gäller att börja förbereda inför hösten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0