Packningsrace!

I dag har det varit fullt race, till och med lite värre än vanligt! Började med att åka ner och flytta om stonas hage så dom får lite mer mat, inte för att det var tomt i hagen men nu har jag släppt som på en del av återväxten så det ska vara lite mer näring. Red sedan tanten, blev en lugn och kortare tur med lite klättring, tant verkade väldigt nöjd med det!
 
När jag kom hem igen hade min pappa precis kommit med en del grejer till mig, vi lastade av ved, en gammal (men fungerande) tv och grejer sen jag bodde hemma. I gengäld tog han hem vedkapen, kändes som ett bra byte för att kapa ved är inget vidare roligt. Sen tittade vi på mitt nästa "lilla" projekt, och pappa började inte bara planera utan hann även börja kapa lite virke.
 
Sen var jag tvungen att åka och rida grabbarna, red ut Taggen en liten sväng och sedan red jag hem Szum för lite tvättning. Det behövs inte så mycket för att rubba Szums koncentration, han var helcool i dag tills vi kom hem och han fick se att pappa var här. Inte nog med att pappa tydligen var jättefarlig så hade han parkerat en farlig bil med släpvagn på Szums gård! Under hela tiden vi var hemma så var han alldeles yrslig, men han blev tvättad och fin ändå och slappnade av igen på väg tillbaka till betet. 
 
På kvällen hade jag lektioner och blev totalt uppäten av hungriga knott. På väg hem stannade jag hos några gamla bekanta som jag försökt dejta in hela sommaren och drack kaffe. Det hade jag ju egentligen inte alls tid med men det var ju trevligt. Väl hemma , vid 23tiden, så var det bara att börja packa inför morgondagens läger. Är helt övertygad om att jag glömt något eftersom packningen gick fort och i mörker med trött hjärna, det kan aldrig bli bra! Men det är bara att hoppas att hjärnan är med i morgon så jag kanske kan upptäcka om något är glömt, för det ör det säkert! Nu duscha och SOVA! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0