Högtryck!

I dag har det varit högtryck på Brännan! Dels sol och fint väder, om än inte lika varmt som i lördags, dessutom har det blivit mycket gjort i dag. Jag har gått för hög tryck!
 
Började i morse med att bokföra, nu är allt klart för att göra momsredovisningen, inte så roligt att göra men ett måste och nu är det gjort för denna gång! Fortsatte sedan med att mocka ur det sista ur boxarna och sen tvättade jag dom med högtryckstvätten! Det är faktiskt rätt roligt men man blir väldigt skitig. Hann även med att tvätta några täcken, trots att veterinären kom mitt i allt och skulle vaccinera tanten. Tror inte ens hon märkte att hon fick en spruta mellan tuggorna av grön gräset.
 
Var på Hammarn en sväng på eftermiddagen, hämtade mina nya däck och köpte foder, när jag kom hem så hann jag precis äta innan Elise dök upp. Vi red ut på Gandalf och Szum, det var en väldigt trevlig Szum i dag trots att han faktiskt försökte stanna någon gång även fast ha hade gandalf med sig. Men det var inga allvarliga försök och däremellan var han fin att rida och vi galopperade först uppför backarna! 
 
Fortsatte med att longera Lillan, i dag var hon på hugget och vi jobbade mycket med galoppen. Sen red ajg Räkan, hon har så klart drullat bort en sko men att rida dressyr i gräset bredvid hagen gick bra. Vi har inte dressyrat på hela sommaren och hon stod emot lite i början. Men sen släppte det och hon bjöd på en fin ridkänsla!
 
Nu går jag och lägger mig med riktigt bra ridkänsla i kroppen efter kvällen och laddar upp inför sommarens sista läger som börjar i morgon. Jag har i vanlig ordning suttit halva natten med planeringen, att jag aldrig lär mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0