Alla hästar hemma igen!

Nu är alla hästar hemma på gården igen. Känns så skönt även om det betyder att det snart är höst.
 
Jag har jobbat på Ica i dag med, när jag kom hem så började jag med att åka och hämta hem Räkan med transporten. Medan jag väntade på Malin så red jag Szum här hemma. Han var lite orolig innan i dag, tror det blev lite mycket på en gång. Första ridningen hemma igen, Räkan hade precis kommit, Gandalf hade ridit i väg och kattungarna härjade i boxen bredvid oss. Tror kattungarna var det som stöde han mest... Red i alla fall utan problem även om han var lite spänd i början. Vi travade på volter, serpentiner och vändningar av olika slag för att få honom lösgjord. Avslutade med att skutta över den lilla stocken ett par gånger, är ju inget jättehinder direkt men det är ju en bra början. Är inte supernöjd i dag, men jag vet att hade vi haft det här passet innan sommaresn så hade jag varit det!
 
När Malin kom så red vi upp tanten och Lillan från betet, det var första gången Malin red tanten och hon tyckte det var en intressant upplevelse... Det var nöjda tjejer som fick komma ut på nytt bete! Nu är det bara att ladda om inför helgjobb på Ica!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0