Ny stjärna!

I kväll har det kommit en ny blivande stjärna till gården, det är en treåring som ska vara här för inridning! Men innan dess hade jag ju hunnit ganska mycket annat!
 
Först red jag Taggen, han fick gå galopp programmet på slingan. Min plan var att han skulle få galoppera bort lite spänningar och eventuell träningsvärk från hoppningen igår, det var nog en bra plan för det fanns en hel del spänningar i kroppen! Sen red jag ut Peppe, han var duktig och vi hade en jättefin galopp på hemvägen, och även Szum som fick skritta lite i skogen ensam i dag med. Någonstans därimellan fick jag 10 hösilagebalar levererade och på eftermiddagen åktejag i väg för lektioner. Alltså full rulle hela förmiddan!
 
Med mig hem från lektionerna hade jag Candidato, eller Cadde som han kallas. Han är 3 åroch ganska grön, han är lite longerad och tömkörd bara. Så det blir ett spännande projekt att jobba med!
 
Jag och Malin hann även rida ut en sväng på kvällen, jag red Ellen och Malin red så klart Olven. Vi red vägen och bort förbi grannens hästgård så det var mycket att titta på för henne, men hon höll sig cool. Nu är jag rätt trött, i morgon är det tidig uppstigning så nu väntar varma mackor och sen sängen!
 
Jag och Ellen innan dagens ridtur, roligt verkar vi ju ha i alla fall!
 
Candidato! 
 
Och tänk att även Oliven fastnade på bild när Malin lånade kameran! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0