Förberedelser!

Känns som det varit en rörig dag, vilket ju kanske inte är så konstigt. Igår bestämde jag mig, efter mycket velande, för att åka till Göteborg, och jag åker i natt! Haft fullt upp hela dan med förberedelser, packning, hovslagare och ridning! 
 
Tömkörde Szum , så han skulle få göra av med lite energi innan hovis kom. Vi höll till på en vändplats och det var tydligen spännande för han var lite laddad i början, men släppte fint sen! Sen kom hovis och vi skodde Taggen och Szum, samt slog på tappskor på Peppe som har lite svårt att hålla reda på långbenen emellanåt så då ramlar skorna av. 
 
Red sedan lite dressyr med Peppe och longerade galopp programmet med Taggen innan Malin kom och vi red ut med Oliven och Räkan. Grusvägarna var mjuka och fina efter regnandet och vi kunde trava och galoppera mycket! Avslutade med Cadde som jag i dag inte bara suttit på utan vi har även gått lite! Superduktig!
 
Nu ska ag snart åka och jag har massor kvar som borde göras, men jag får nog prioritera att duscha och packa klart! Nu ska jag njuta av några lediga dagar på Hästföretagarforum och Göteborg Horse Show. Som tur är har kag Malin och Elise som ställer upp som häst, hus och kattvakter! Så nu dröjer det nog någon dag tills ni hör från mig igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0