Ridhusbesök!

I morse var jag och Malin morgonpigga för vi hade lastat Oliven och Taggen, och var på väg till ridhuset redan strax efter 8. Vi hoppade lite inne, Malin ska rida första inomhus tävlingen för hösten i helgen och vi har inte hoppat inne på länge. Typsikt nog red vi inne i dag när det var så fint väder ute. Taggen kändes väldigt oriden, vilket ju inte är så konstigt då han ju är väldigt oriden nu, och när vi började hoppa lite lågt hade jag nog glömt bort hur man gjorde... På slutet kom vi i gång lite mer och det kändes riktigt bra. Hoppade dock bara lite lågt och la mer fokus på markjobbet eftersom han vilat så mycket. 
 
Vi var hemma igen redan vid 12 så på eftremiddan red jag Räkan och tömkörde Szum. Detta gjorde jag såklart ute, och lika självklart så försvann solen och byttes mot duggregn! Provade att tömköra Szum bettlöst, med sidepull. Inte dumt alls, han går ju emot bettet en del och det kändes mycket bättre på sidepullet. Hann även med att stöka lite med mina hagar. Har nu tagit ner tråden och flyttat om stolparna i en av hagarna så nu har jag två hela hagar och två utan tråd...
Taggen hoppning, så här bra kändes det inte i dag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0