Lera!

Jag är nog inte den enda som har blött och lerigt nu, men det ärverkligen vidrigt! Jag har inte varit med om att det varit så här blött här någon gång, och det blir bara värre och värre! Den snön som kom gjorde det inte bättre och i kväll har det regnat igen, det verkar aldrig ta slut! Jag vill ha vinter nu, och nästa år då ska hagarna dräneras!
 
Jobbat i dag och på kvällen var inte mitt humör på topp direkt. Så jag bytte Räkans omslag, de sitter faktiskt ganska bra trots blötan men så går det mycket silvertejp också! Jag har bomull och jodopax längst in, sen Icakasse och klisterlinda, och sen silvertejp över! Tyckte hon gick riktigt bra i dag så nu hoppas jag på att snart få hjälp att slå på skor igen.
 
Sen jobbade jag Szum litegrann. Mitt tålamod var inte det bästa i dag men han skötte sig jättebra. Det känns som han börjar bli lydigare och mer koncentrerad, och i det här arbetet behöver jag inte bråka med honom längre. Nu gäller et att komma dit även i tömkörningen, och sen även i ridningen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0