Plusgrader!

I dag var det slut på vintern och dags för plusgrader och tö igen. Det vill jag inte alls ha, för jag vill ha kvar snön som lyser upp, nu är det is och klabbsnö igen -inte alls roligt att rida.
 
Efter jobbet i dag kom Linda och vi red ut i mörket på Orvar och Räkan. Räkan var inte lika busig i dag även om hon var pigg och laddad, Orvar skötte sig lika bra som tidigare. Det blev dock en ganska lugn tur med tanke på underlaget.
 
Sen red jag lite dressyr på Taggen här hemma. Första delen av passet gick mest åt att vara frustrerad över att underlaget inte var bra. Sen fick jag, oväntat nog, en riktigt bra ridkänsla. Det var rätt oväntat med tanke på underlaget och min frustration, brukar sällan gå bra att rida då. Men jag fokuserade på helgens lilla ahaupplevelse om sitsen, och det fungear verkligen! Jag försökte få vikten mer i stigbyglarna och sträcka upp mig för att lätta av i sisten, och Taggen svarav verkligen med att lyfta ryggen och röra sig bättre, trots underlaget! Fascinerande!
 
Väl inne för kvällen har jag bakat årets första saffranskaka! Den är tänkt som fika till lördagens löshoppning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0