Guldstjärna!

Dagens guldstjärna går till Szum! Det är små framsteg, och det kan kännas nästan löjligt men med tanke på vilka problem jag haft, vilket ni som följer bloggen ju vet (även om jag inte rikitgt berättat allt han hittat på med mig...) så tycker jag att det känns som stora framsteg ändå. Jobbade honom utanför boxarna nu i kväll efter jobbet på Ica. Precis som igår så körde jag i genom våra markövningar och seda satt jag upp, även i dag var jag helt ensam. Först skrittade jag bara några meter innan jag gjorde halt och satt av. Sedan satt jag upp igen och då skrittade jag en stund utanför boxarna. Mycket halter och volter åt båda håll för att kolla att han lyssnade på mig, och det gick så bra! Han var cool, lugn och lyssnade jättebra! Så nöjd! Att jobba unghästar ensam är inte en bra lösning egentligen, men jag har tyckt att det känts bra med honom att jobba så nu. Då är han fokuserad på mig, och jag på honom och måste hela tiden känna efter hur han känns. Det har varit ett bra sätt att kolla av om han litar på mig och lyssnar. Givetvis har jag meddelat så någon alltid vet vad jag gör om det skulle hända något!
 
Sen red jag och Malin ut en sen tur med Taggen och Oliven. Verkar bli en vana att vi ska träffa på timmerbilar på våra kvällsturer, men vi har haft tur med chafförerna som varit bussiga och väntat så vi kommit av vägen. Jag tycker det är otäckt med lastbilarna på dessa smala vägar med branta diken i mörkret, och just nu verkar det vara mycket timmerbilar ute!
 
Guldstjärna till Szum i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0