Försovning!

Försov mig i morse, ingen bra början på dagen! Jag har ganska tight schema på morgonen ändå, speciellt när jag börjar kl 8.00 som jag gjorde i dag. Därför var det ingen hit att vakna en halvtimme försent, men jag hann i alla fall släppa ut hästarna och mocka och var på jobbet i tid. Men frukosten hann jag inte med så den åt jag på jobbet sen. 
 
Hemma igen på kvällen så red jag lite dressyr på Orvar. Han fick jobba med formen, eftergiften i innersidan och att gå undan för innerskänkeln. Han blev riktigt fin stundtals, fick ut halsen på honom men utan att tappa rundheten och fick lite gung i ryggen. Men det var nog rätt jobbigt för därimellan var han mer intresserad av att titta efter spöken i skogskanten...
 
Tömkörde Szum sen, i kväll var han jättefin igen och avspänd. Det är verkligen stor skillnad på den hästen från gång till gång! Han skrittade lugnt och fint, och jag kunde även jobba traven och få den lugn och avspänd. Han är så fin och trevlig när han är som i kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0