Sommar!

I dag har det varit sommar, så skönt! När solen har varit framme har det varit riktigt varmt, och jag har kunnat rida i kortärmat! Förutom att jag har ridit hästarna så har jag gjort en beteshage och nu i kväll släppte ajg ut brudarna där, det gör att det känns ännu mer som sommar! Dom var helt galna när jag släppte dom, galopperade järnet runt i hagen!

Började arbete med hästarna med att longera Peppe, i dag longerade jag även lite i galopp. Sen hjälpte Malin mig så jag kunde först hänga på honom, sen sitta och till slut även gå korta bitar uppsuttet. Mycket nöjd med honom i dag! Sen red jag och Malin på de andra två grabbarna. De fick gå ut en sväng inann vi hoppade lite lågt här hemma. Det var lite för blött för att vara optimalt men Taggen kändes rätt fin.

Eftermiddagen började med att jag red ut och galopperade på Corran. Och sen lite dressyr med Räkan, som kändes sådär... Resten av kvällen gick åt till att stängsla klart hagen, fixa i ordning vattenslangar och fylla vattenbaljor.


Nu är det bete igen! Bilden är från förra året när Sickan och Corran tog igen sig i hagen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0