Tappsko!

Det är inte ofta man tappar en sko under ridning, ännu ovanligare att man inte märker det... Taggen tappade en sko när jag och Malin red ut i mörkret i kväll. Jag märkte att han snubblade till först en gång ordentligt och sen ytterligare någon gång direkt efter, men annars travade han på som vanligt. Dock tyckte jag han kändes lite konstig, inte halt men han tycktes ha ojämnt grepp fram. När vi kom hem såg jag att han tappat en framsko, hittade den sedan där han hade snubblat till första gången... Hade tänkt åka och hoppa honom i ridhuset i morgon, men nu får jag fundera om.

Kanske åker jag med Räkan i stället, hon fick också gå ut en sväng i kväll. Det var underbart att jag nästan hann rida hela svängen med henne innan mörkret fast jag jobbade till 17. Är så härligt med dessa ljusa kvällar.


Taggen som plockade av sig skon i dag. Klant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0