Taggad!

Våren är nästan här nu med bara vägar och ljusa kvällar, och med den kommer energi och lust att göra en massa saker! För min del handlar det om att rida mer, träna, tävla och utveckla företaget. Har återigen börjat vrida och vända på planerna för gården!

Jag vill ju väldigt gärna ha en bra ridbana, det behöver inte vara så stor men med ett underlag som klarar lite regn i alla fall. Och nu känns det som att jag inte bara vill ha, utan verkligen behöver och SKA ha en bana. Så det är ganska många funderingar över hur jag ska lösa det, är ju både finansiering och praktiska saker att fundera över. Men en ridbanan ska jag fixa i sommar! Sen hade jag ju gärna velat ha fler boxplatser för att kunna ta emot fler hästar framöver, kanske en lösdrift till och även ett skötselstall finns på önskelistan. Men jag får nog ta en sak i taget nu!

Tränar gör jag ju för fullt även om jag saknar hoppträningarna lite, är ju dock i gång med hoppningen på båda hästarna och första tävlingen är inplanerad till den 14 april. Då är det hoppning som gäller och tanken är att Taggen ska starta då. Sen är det hemmatävling den 29 april och då ska båda hästarna få hoppa. Dressyrtävlingar är också inplanerade i vår. Så det blir förhoppningsvis en rolig och framgångsrik tävlingsvår!

Så nog är jag taggad för våren och sommaren!

Melwin som var här på inridning våren 2010
Jag längtar efter grönskan! Och nya hästar att rida! Här är Melwin som var här på inridning våren 2010

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ursäkta en dum fråga men vad är ett skötsel stall? :)

2012-03-18 @ 19:28:26
Postat av: Nilla

Tanken är att ha en isolerad byggnad att göra i ordning hästarna i. Där kan man även ha sadelkammare, duschspilta och möjlighet att ställa upp en sjukbox. Är inte så roligt att göra i ordning hästarna utomhus eller i uteboxar på vintern. Dessutom kan det vara säkrare när man hanterar stökiga hästar att inte behöva binda upp dom i box (trångt) eller utomhus. Men just nu är det mest en önskedröm!

2012-03-19 @ 07:46:08
URL: http://nillashast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0