Riddag!

Har haft en bra riddag i dag! Började med att rida ut Taggen, för att sedan rida ett riktigt bra dresyrpass på Räkan. Hon kändes riktigt fin, jag fokuserade bara på sitsen och takten, och det var tydligen ett bra koncept!
 
Longerade Peppe, och efter det satt jag upp själv och red lite, mest styrde runt lite i skritt. Var väldigt nöjd med att det fungerade att sitta upp och rida själv utan sällskap och hjälp. Longerade även Cornelis, och gjorde lite av mina förberedande uppsittningsövningar. Han trodde nog jag var helknäpp när jag började hoppa vid sidan och vifta med armarna. Men ganska snart fann han sig i det med! I morgon hoppas jag på uppsittning!
 
Även kvällen inleddes med ridning, av en kunds häst. Den kändes verkligen jättefin, då är det roligt att rida! Dessutom får jag ju betalt för det -kan det bli bättre? Hade även två lektioner innan jag på hemväg stannade hos grannen och tittade på deras nyfödda föl!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0