Nytt bete!

I går flyttade vi ner hästarna till det nya betet. Det var glada och nöjda hästar som bara ville äta, och inte busa alls.
 
Taggen!
 
Taggen och Peppe spanar på brudarna i den andra hagen!
 
Och brudarna spanar efter grabbarna, Räkan och Corran!
 
Förutom att göra klart hage och flytta ner hästarna så red jag lite på Cornelis. Hade bra hjälpi går så då gäller det att passa på. För även om han är riden en del så har jag börjat om lite från början med honom. Han är verkligen bara van att arbetas av sin ägare så han tycker att allt jag gör är knepigt och är misstänksam. Så vi tränade på att stå bredvid pallen, att jag kunde hoppa och vifta på armarna vid sidan och sedan satt jag upp från pallen och red lite i skritt. Jag tror det kommer bli bra när han vant sig vid allt det nya, det är verkligen nyttigt för honom att komma hit och arbetas på andra sätt och i en annan miljö än hemma, och jag tror det kommer gynna både honom och hans ägare i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0