Juni!

1 juni i dag och kvällens klädsel bestod av jacka, toppluva och fleecevantar! Det är inte okej, jag vill ha sommar nu! Om man bortser från avsaknaden av värme och sommar så har kvällen varit bra. Började med att rida Räkan som fick gå galoppjobb. Lade in tempoväxlingar i galopparbetet i dag. De första glopperna red jag mycket framåt, och när hon bjöd bra så kortade jag upp lite för att sedan rida fram igen. Sen på hemvägen red jag i lite mer kontrollerad galopp, typ dressyrgalopp och red tempoväxlingar även då. Det ger lite extra dimension till galoppintervallerna att rida tempoväxlingar i dom, ger lite mer träning samtidigt som det gör hästen vaken och uppmärksam. Dessutom är det ofta lättare att jobba med både ökningar och att korta upp steget ute där hästen ofta har mer bjudning.

Efter Räkans tur red jag och Malin ut på Corran och Oliver. Vi klättrade hästarna genom att rida upp på en höjd, ett litet "berg". Jättefin utsikt samtidigt som det är bra träning för hästarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0