Proppen är på väg ur!

Ytterligare en lägerdag med sol och duktiga ekipage är avklarad. Ingen har åkt av än, jag hoppas alla sitter kvar i morgon med! I dag hade jag med mig Taggen för att visa lite uppsutten ridteori, jag visade övergångar, skänkelvikning och de fick kolla om jag hade rätt eller fel galopp. Efteråt passade jag på att rida i genom dressyrprogrammet som vi ska rida på lördag.
 
På kvällen hjälpte Linda mig och rida. Vi red först Räkan och Peppe. Peppe var som en helt annan häst, pigg och framåt, vaken och alert! Han gcik först mest hela turen och vi travade riktigt mycket. Jag tror proppen börjar gå ur hnom! Unghästarna är ofta rätt sega i början, det känns som det sitter en propp i dom, när den släpper sedan blir de halt annorlunda. Tror Peppe börjar komma dit, riktigt bra bjudning i dag! Jättekul!
 
Sen red vi Corran och Cornelis. Det var första gången Linda red Corran, men det gick så bra. Vi red en lite lugnare tur med dom, men det fanns väldigt mycket att titta på i stället enligt Cornelis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0