Snö!

I dag har det snöat till och från hela dan, stora flingor och snön har varit ganska tung och blöt. Riktig klabbsnö och jag har blivit rejält blöt av ridningen. Men jag har ridit alla tre hästarna i dag i alla fall.

Började med taggen. Red Revavägen, där underlaget var riktigt bra. Taggen var som vanligt laddad och studsade en del, speciellt på hemvägen. Sen red jag Corran dressyr här hemma. Hade egentligen tänkt trava bommar men mina bommar hade frusit fast och jag fick inte lös dom ensam. Vi jobbade med övergångar och att hon skulle trava framåt, hon var avspänd och kändes stundtals riktigt fin. Hon tar galoppfattningarna riktigt bra nu, men vill gärna bryta av i hörnen, men det kommer nog rätt snart. Jag var rejält svettig efteråt i alla fall!

På eftermiddan red jag ut Räkan tillsammans med Malin. Vi red Revavägen igen eftersom underlaget var bra där och vi gärna ville galoppera. Räkan var cool som vanligt, men kostade på sig ett litet "miniskutt" på hemvägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0