Aldrig fullärd!

Jag tjatar ju ofta om detta att man aldrig blir fullärd när man håller på med häst. Och så är det ju verkligen!

I dag hade jag bra hjälp med Totte nämligen Nisse, min granne och Corrans husse. Förutom att hålla i och leda vid uppsittning så hjälpte han mig med lite tips och råd i hanteringen, och lite förmaningar. Även om jag hållt på med det här några år nu, och gått flera utbildningar så finns det mycket kvar att lära. I dag har jag tex. fått lära mig hur jag ska lyfta bakbenen på hästarna även om de är lite stökiga. Jättebra, för sånt får man inte lära sig på utbildningarna, där får man bara lära sig hantera unghästar som är supersnälla och inte gör något. Och så ser ju inte riktigt verkligheten ut alla gånger. Skrittade ganska mycket på Totte i dag, styrde, startade och stannade från ryggen. På slutet var linan lång så han fick lyssna på mig och inte bara på Nisse som ledde. Snart är det dags att ta bort linan och rida själv!

För övrigt har jag i dag efter jobbet haft en lektion i grannbyn, vilket var roligt, och longerat Corran. I morgon ska hon i väg på äventyr, då vi ska på dressyrträning. Lite pirrigt är det, jag hoppas hon sköter sig! Och framförallt att jag sköter mig!!


Corran ska ut på äventyr i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0