Sol!

Det har varit riktigt fin väder i dag, i morse blåste det lite men det gick över och  sedan har det varit soligt! Det börjar kännas som vårvinter, och det uppskattar jag verkligen! Längtar så till våren nu!

Dagen började med att jag red ut Corran, vi red rundan på nersidan den hade drivit igen så Corran fick spåra upp den. Sen jobbade vi lite med galoppen på slingan i sommarhagen, vi fick till tre högerfattningar (varav två var riktigt bra!) och vänster galoppen kändes så fantastiskt fin! Underbara häst! Sen tömkörde jag Totte lite innan jag tog lunch.

På eftermiddan hoppade jag mina hästar. Hade en enkel övning med två räcken på lite böjt spår där jag varierade galoppsprången mellan fyra och tre. Tyckte det gick okej, inte riktigt nöjd utan det finns ju mycket att jobba på... Konstaterade igen att jag måste bli bättre på att rida i den lite större galoppen, speciellt på Taggen som jag upplever blir lite ostyrlig när jag rider i lite större galopp.

På kvällen hade jag lite lektioner, det blev rejält kallt när solen gick ner så jag blev rätt kall och frusen...


Brudarna njuter av solen i dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0