Pigga pållar!

I dag har det varit riktigt vårväder med plusgrader, sol och blåst, och en hagelskur! Började dagen på bästa sätt med en tur på Corran. Trodde att hon skulle vara lite trött efter helgens träning så jag red en kortare sväng bara, men hon var inte alls trött utan mycket pigg och glad! Hon ville inte alls skritta men absolut galoppera, jätterolig att rida! Efter henne red jag Totte på banan, han tog traven bättre än sist men det går lite segt emellanåt, men det ger sig nog!

Red ut Taggen efter lunch, självklart började det hagla så vi var genomblöta när vi kom tillbaka. Jobbade med att trava på ordentligt med honom, och i dag fungerade det jättebra och han gjorde inga luftsprång eller bakutsparkar alls. Han kändes faktiskt jättefin! Efter att ha besiktat bilen (tredje gången gillt men nu får jag köra nästan ett år till) så red jag ett riktigt bra dressyrpass på Räkan, hon kändes jättefin! Och det gillas!

Inte riktigt lika roligt på kvällens möte angående att skolan i Bispgården ska läggas ner, men mycket folk var där och sa sina åsikter och så även jag. Kände mig lite modig när jag inför allt folk frågade kommunalrådet hur man som ung företagare ska våga investera och satsa när de lägger ner allt i byn. Men jag fick inget svar...

Internetuppkopplingen strular i kväll så ni får klara er utan bilder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0