Känslan sitter kvar!

Lite av känslan och ridningen från lördagens dressyrträning satt kvar i kväll när jag red. Det gillas! Även om det inte gick lika bra och han inte kändes lika fin som då så får man vara nöjd med det lilla!

Red alltså ett dressyrpass med Taggen efter jobbet. Han vilade igår och i dag ville jag försöka hitta lite av de knappar och växlar som jag hittade i lördags. Jag jobbade bara med att han skulle gå fram och att jag inte skulle klämma med skänkeln, vilket jag tycker jag lyckades ganska bra med - i alla fall i traven, i galoppen är det svårare och jag känner att jag blir för långsam i benen. Men i stort ett helt okej pass och jag känner att jag nu har ett bättre utgångs läge att jobba honom ur. Ska bli roligt och se vart vi hamnar framåt våren, målet är att komma ut och rida några dressyrklasser med honom!


En blivande dressyrhäst? Eller vad tror ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0