Kallt igen!

Då var vintern här på riktigt, i morse visade termometern -19 grader och det var bara att ställa in hovslagarn som skulle komma i dag. Dock red jag mina hästar på dan när det var lite bättre temperatur i alla fall. Red båda på banan, lite lätt jobb som avslutades med att de fick hoppa lite på volt. Och jag frös inte -tvärtom blev det rätt svettigt! Räkan var jättefin i hoppningen, hon tyckte det var kul och kostade till och med på sig lite glädjeskutt! Hon höll på tappa mig också! Vi kom lite tokigt på hindret, jag var helt säker på att hon skulle trampa om och hoppa av nära, vilket hon brukar, men hon hoppade av stort och hoppade mig lite ur sadeln! Som tur var landade jag på hästen igen, dock kanske lite mer på halsen än sadeln!

Taggen kändes också fin, även om Räkan var strået vassare i hoppningen i dag. Mitt lilla dilemma nu är vilken häst jag ska ha på hoppträningen nästa helg, lyxproblem när man har två hästar man vill rida! Eftermiddans lektion blev givetvis inställd och kvällen ägnades åt personlamöte på Ica. När jag kom hem var det -24 grader.. Nu håller vi tummarna att denna köldknäpp går snabbt över och att vi får en fin vårvinter!


Räkan på hopptävling i somras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0