Min nya pålle!

Jag har blivit med häst igen. Som om det inte är nog med två tokhästar så har jag nu även köpt Szum! Det har varit på gång ett tag, Camilla som äger honom tycker att hon har nog med Cornelis (som ju också var här i somras) och känner inte att hon har den tiden som Szum kräver. Jag fick möjligheten att köpa honom till ett bra pris och efter lite fundering så bestämde jag mig för att slå till. Det är givetvis en chansning eftersom han är lite stökig, men jag hoppas att jag ska få ordning på honom. Han kommer nu få väldigt mycket tid och jag kommer lägga mycket jobb på honom, allt ska få gå riktigt långsamt och steg för steg. Ska bli spännande och se hur det slutar, givetvis får ni följa jobbet här på bloggen.
 
Jag tycker att det är en fin häst som kommer kunna bli en bra tävlingshäst bara han fungerar. Det är en häst jag lär mig väldigt mycket av att jobba med, och det är ett litet projekt som jag gärna vill slutföra och ro i land. Jag skulle ju inte köpa någon mer häst och absolut inte Szum som jag tycker är för stor för mig, men jag gillar hästen även om han testar mitt tålamods gränser väldigt ofta. Jag hoppas ni följer våran utveckling här på bloggen och att ni håller en tumme för vi ska nå våra mål, eller i alla fall mina mål! Men var beredd på att det kommer ta tid, för nu är han min och vi har all tid i världen!
 
Szum när han precis hade kommit hit, han ser lite psyko ut på den här bilden!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Siljeholm

Åh va roligt!:) det kommer gå kanoners!:D

2012-12-09 @ 19:06:35
URL: http://sandrasiljeholmsfoton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0