Lite kär!

Lite kär är jag nog i min nya häst, Szum alltså. Fast jag inser att det snabbt kan gå över...
 
Red honom efter jobbet i dag. Var trött och omotiverad när jag kom hem, och humöret var väl inte på topp. När jag tog in Szum och gjorde i ordning honom så var han lite otålig och hade svårt att stå stilla, så jag började med att jobba igenom honom ordentligt från marken först. När jag sedan satt upp kändes han avspänd och cool men han tog inte riktigt skänkeln framåt. Detta gjorde att de första travförsöken blev tveksamma och i framvikt. Så vi jobbade med halter och i gångsättningar, och med att han verkligen skulle skritta framåt. Och sedan levererade han ett par travsträckor (vi travar ungefär halva volten just nu) som var riktigt bra, i den sista flöt vi bara fram! Lite skönt att få en liten glimt av hur bra det här kan bli!
 
FinSzum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0