Härliga vinter!

I dag har det varit en härlig vinterdag med lagom temperatur och bra ridning!
 
Började med Orvar som jag red ut en sväng, i dag var han pigg och inte så spånd så det blev mycket trav och några galoppfattningar. Sen red jag Räkan, hon fick gå samma sväng som Orvar gick igår. Det innebär ju ett rätt lugnt tempo men ändå jobb med att pulsa i snön (även om det inte är så mycket snö än) och jobbig terräng med backar och stockar att gå över, jag tror det är bra jobb för henne som behöver slappna av i både kropp och huvud.
 
Sen var det dags för dagens stora äventyr, då jag och Malin skrittade ut med Szum och Oliven! Det gick jättebra även om han var lite spänd i början. Vi skrittade upp i skogen och styrde lite runt träd och sen hem igen, han blev nog rätt trött, för efteråt red Malin vidare för en längre tur (med högre tempo) och jag tror inte ens Szum märkte att de gick i väg. Jag är otroligt nöjd med honom i alla fall!
 
På eftermiddagen åkte jag i väg för att ha lektion, sen hem igen för middag och lite världscuphoppning på tv. På kvällen tömkörde jag Taggen, som var riktigt fin, och klippte Oliven. Full fart i dag med!
 
Den här bilen togs sist vi red ut med Szum, det är nästan tre månader sen.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0