Sena kvällar och tidig morgon!

I kväll belv det sent och mörkt innan vi var klar i stallet. I morgon är det tävling så det var lite att förbereda!
 
Jobbade till 17 på Ica innan jag kunde dra i gång med ridningen. Började med Sickan, hade samma plan som i onsdags när vi fick ändra planen efter vårat älgmöte. I dag gick det bättre, vi kunde utan problem skritta fram i skogen och styra lite runt träd och över stockar innan vi dressyrade. Jobbade med formen, traven, formningen på volten, lite fattningar och avbrott. Avslutade med att travhoppa lägsta stocken. 
 
Sen var det dags för Lexus, han longerade jag en liten stund innan Malin hjälpte mig att hänga och sitta på honom. Han var lika cool som när vi satt på honom i Nyland, vilket känns bra. Ville testa och repetera lite i dag innan det är dags att gå vidare.
 
Till slut blev det uteritt på Taggen tillsammans med Malin och Oliven, innan vi tvättade av hästarna och packade allt. Nu ska jag fixa fika och lite sånt, sen blir det sängen. I morgon ska jag vara ute i stallet vid 6, innan avfärd mot Nordmaling. Blir spännande för varken jag eller Malin har varit där förut!
 
 
Lexus efter dagens jobb!

Kommentarer
Postat av: Julia

Fina killen. Bra att repetera lite innan nya utmaningar. Snyggt med senapsgult. Är inte det höstens färg? ;-)

Svar: Jag är rädd att schabraket egentligen är brunt, men urtvättat... ;)
Pernilla Engström

2012-08-24 @ 23:11:29
Postat av: Rebecka

Hoppas de går bra för er båda!

2012-08-25 @ 02:29:50
URL: http://finlillbeccas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0