Hovböld!

Då var det dags igen för hovböld. Taggen hade två hovbölder för någon vecka sen och nu är det Räkans tur. Hon har ju trampat av sig skorna och i lördags märkte jag att hon var halt, hon blev inte bättre och i dag var hon riktigt halt och fick flytta in i en box. På eftermiddagen kom hovis och verkade upp hovbölden så nu har hon vårvarmt omslag och jag hoppas det ska ge med sig. Jag har jobbat i dag så Malin servade hovis med att hålla i hästar och med fika. Väldigt skönt att bara kunna börja rida när jag kom hem från jobbet.
 
Jag red först Sickan tillsammans med Malin och Oliven, blev en uteritt med mycket trav i friskt tempo! Sickan hade inga problem med att hänga med i Olivens tempo! Sen red jag Taggen, han fick gå ut en liten sväng och sedan jobba några minuter på volt. I morgon väntar klubbtävling i hoppning för honom!
 
Finaste Räkan har ont i hoven och missar både morgondagens tävling och helgens. Tråkigt! Men jag hoppas hon snart är firäsch och på gång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0