Vinter igen!

Vårvädret är verkligen nyckfullt, i dag har det snöat hela dagen så nu är det vitt ute och vinter igen. Tråkigt!

Hovis har varit här i dag och slagit på sommarskor på hästarna, just i dag känns ju inte sommarskor så lämpligt men det blir ju förhoppningsvis bättre framöver! Hästarna är ridna, Taggen fick gå dressyr på förmidddagen. Kändes helt okej även om jag vill ha lite mer tryck i honom. Sen fick Corran en mjulstart med lite tömkörning, hon såg och kändes fin. Provade dessutom att flytta henne lite i tömmarna, flytta bakdelen längs vägen. Har provat det lite uppsuttet men jag har inte riktigt fått henne att förstå vad jag vill, det gick faktiskt lite bättre i tömkörningen. Får fortsätta jobba med detta! Räkan reds ut, hon fick jobba med samma sak som Taggen i går, nämligen att flytta fram och tillbaka över vägen i galopp. Kändes riktigt bra med henne också.

Nu hoppas vi på bättre väder i morgon, och att det snart blir sommar!


Längtar verkligen till sommaren nu!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack så mycket :)



Jag tycker inte att det är OK med all snö, det är verkligen dags att vi får vår på riktigt nu!

2012-04-18 @ 10:14:11
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0