Underbara vår!

I dag har det varit riktigt vårväder, på eftermiddan tittade solen fram lite och man kunde rida ut utan jacka! Så underbart! Så jag har varit ute mest hela dagen, som vanligt...

Började dagen med en dressyrträning för Malin. Jag red först Oliver en liten stund, vilket var jättebra för jag kände ganska direkt vad de behöver jobba med. Sen satt Malin upp och red och jag tror aldrig jag sett Oliver trava så bra. Nu har hon fått med sig lite läxa att jobba vidare med. Fortsatte med tömkörning av Corran. Hon var riktigt fin, fortfarande har jag lite svårt att få henne på yttertömmen som jag vill men hon är lägre och rundare i formen nu, och nosen har kommit fram en hel del även om det ännu fattas lite till.

Efter lunch red jag dressyr på Räkan, även hon kändes jättefin och jag hade en liten aha-upplevelse på henne i dag. mer om det kommer i ett eget inlägg. Avslutade ridningen med att rida ut Taggen, han tjafsade lite i början när jag skulle galoppera men det släppte efterhand och även han vr rätt okej. En rikitgt bra riddag!

Dessutom har jag pysslat mycket ute i dag. Det har tinat fram mycket saker att göra, tyvärr räcker inte energin och tiden till allt jag vill men man får ta en sak i taget. På kvällen hade jag träningar, de sista veckorna som dagens ryttare ridit så har det snöat så det var roligt att det var sol i kväll i stället! Duktiga ryttare och hästar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0