Från vinter till vår!

Dagen började bra med uteritt på Corran som var pigg och laddad. Vädret var underbart även om det kändes mer som vinter än vår, eller vad sägs om sol från klarblå himmel, snötäckt mark och några enstaka men stora snöflingor i luften? Jag var glad att Corran fortfarande har vinterskorna på sig. Och innan kvällen var över kändes det som vår ute igen.

Sen stoppade jag in Räkan i transporten och åkte till Ammer. Hoppade henne på utebanan, vilket kändes lite både och. Hon visade en liten tendens till att var lite istadig. Men bara lite, och hon gick fram direkt när jag sa till henne, och jag vet att hon har jobbigt med fällningen nu så det var inte helt oväntat. Däremot hoppade hon bra, men stort! En oxer på 80 cm kändes som 1,20 minst!

På kvällen hade jag lektioner och träningar, i vårsolen! Härligt!


Även på den här bilden kan man litegrann se Räkans tendenser till att hoppa högt över hindren. Men i dag var hon extra högt över tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0