Å så var det vinter igen!

Vart har våren tagit vägen? Nu är det vinter igen, det snöar för fullt och ligger redan några centimeter på marken. Det är inte alls roligt nu när man vill ha vår och sommar! Det började ju så lovande i mars med fint vårväder, då trodde jag att det skulle bli en tidig vår och tidigt betessläpp. Men sen har det sått stilla så nu känns det som det är sent i stället. Jag brukar kunna göra lite roligare hagar till hästarna, så de slipper de leriga och tråkiga vinterhagarna, i slutet av april. Då brukar det ha tinat av, torkat upp och vara lite små grässtrån på gång, men i år har inte ens all snö tinat av än!

Men det blir nog vår så småningom. Får vi hoppas i alla fall! Nu hoppas jag att snöandet ska lugna sig till i eftermiddag då jag ska på dressyrträning!


Så här såg det ut i maj i fjol, tror ni att det kommer hinna bli lika grönt och fint i år? Det här var från an av Sickans första uteritter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0